Lær at investere fornuftigt og få økonomisk frihed

・・・ ❖ ・・・

[Anmeldelse] Bobler, Bullshit og Børsfest

Dette indlæg kan indeholde links til produkter, hvor jeg modtager en provision af salget. Jeg anbefaler kun produkter og services af højeste kvalitet, som jeg selv kan stå inde for. Læs mere her.

Lars Tvedes nye bog har fået en masse opmærksomhed, og den er også værd at læse. Han giver et godt indblik i sin egen karriere, og fortæller hvad enhver investor bør vide. Lars har beskæftiget sig med iværksætteri, trading og investering i omkring 30 år, og der er ingen tvivl om han er en mand med en masse erfaring og viden. Har har nu skrevet en ny bog om hans rejse og karriere, hvor han givet et indblik i al den teori og praktisk erfaring han har lært.

Især lægger han vægt på at man som investor, bør kende til konjukturcycklerne, og at vi i gennemsnit hvert 10'ende år kommer i en større krise af en art. I 2020 var det Corona-pandemien som ikke var forsaget af noget økonomisk, men derimod en meget alvorlig og livstruende virus.

Køb bogen hos tales.dk

Lars Tvede beskriver at den bedste investering man kan gøre over lang tid er i aktier. Valuta, guld og obligationer har til sammenligning leveret et acceptabelt og sikkert afkast, pånær valuta som faktisk giver mindre og mindre købekraft med tiden. Havde du investeret i aktier derimod, var din købekraft forøget over 86.000 gange! Det er ikke så mærkelig at jeg udelukkende investerer i aktier.

Lær at investere fornuftigt som Warren Buffett og Charlie Munger

Omslag af e-bogen Fornuftig investering

Med min e-bog lærer du hvordan kan finde de gode selskaber og investere i dem. Jeg fortæller alt hvad jeg har lært på en let og overskuelig måde, så du nemt kan følge med og prøve det af selv.

Denne korte e-bog kan du nyde i sofaen på en weekend, og lære nøjagtigt hvordan Warren Buffett er blevet så succesfuld en investor.

Tryk på linket herunder og se hvordan du kan få min e-bog med det samme.

Få 30% rabat på min e-bog nu!

Hvem skal man høre på?

Lars Tvede kan godt lide at holde tingene simple, og den eneste person der tager beslutninger for ham er ham selv. Han skriver i bogen om, hvem man skal høre på og drage inspiration og viden fra, til sine investeringer. Hvis man tager sine beslutninger ud fra hvad man læser i aviserne eller fra Facebook-grupper, så gør man egentlig bare hvad alle andre gør. Hvem siger de ved noget som helst om det de fortæller? De har formentlig lært hvad de ved, ved at høre på nogen i anden anden Facebook-gruppe, og det kommer der ikke megen kritisk tænkning ud af.

Lars Tvede kan godt lide at bruger sociale medier og aviser til inspiration, men hvis han finder noget interessant så vil han på egen hånd dykke meget dybt ned i emnet for selv at forstå det helt til bunds. Han afsætter hver dag 3 timer til at indsamle information, og tænke over det. Det mener jeg er en meget vigtig ting at gøre som investor.

Derudover mener Lars Tvede at man skal være langsigtet og tænke rationelt som investor. Vi skal kunne lukke følelserne ude så vi kan drage vores beslutninger baseret på faktuelle informationer. Det duer ikke at vi jagter noget for at få en hurtig gevinst, bare fordi vi har hørt naboen gøre det. Uanset hvor lovende tingene ser ud, er vi nødt til at undersøge det grundigt selv, og tage vores egen rationelle beslutninger. På det område er Lars og jeg meget enige.

Inden du går

Bogen lærer dig ikke direkte at investere, men det var heller ikke min forventning. Den giver dig derimod en ganske hyggelig gennemgang af Lars Tvedes personlige historie og karriere, og en masse brugbar teori som du kan bruge som du vil. Han gennemgår både bobler, kriser, adfærdspsykologi og fortæller hvordan du bør investere: med en stor skefuld fornuft og kritisk tankegang. Den kan absolut anbefales og kan læses over en weekend.

Som undertitel står der "Hvad enhver investor bør vide", og det opfylder Lars meget fint. Jeg mener alle investorer bør kende til de ting der er omtalt i bogen.

Køb bogen hos tales.dk

Jeg har læst og anmeldt flere bøger af samme slags. Find alle mine anmeldelser her.